Uoči Predstavljanja ovogodišnjeg izdanja publikacije Europske komisije “Pregled obrazovanja i osposobljavanja 2018.”, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak posjetila je 4. prosinca, u pratnji direktora u Glavnoj upravi za obrazovanje, mlade, kulturu i sport Europske komisije Stefaana Hermansa, Osnovnu školu Ludina u Velikoj Ludini, jednu od 74 škole u kojoj se provodi eksperimentalna “Škola za život”.

Ministrica Divjak je istaknula kako su njena očekivanja, što se tiče „Škole za život“, ispunjena te kako se prave promjene vide tek kad se dođe u školu. Primjer je i OŠ Ludina za koju je ustvrdila kako se u njoj vidi entuzijazam, učitelji koji su spremni učiti, preuzeti odgovornost i biti autonomni i osnaženi. „Ovdje vidimo da su stvari drugačije i taj duh promjene moramo prenijeti i u sve ostale škole u Hrvatskoj“, poručila je ministrica.

„Mi smo danas ovaj posjet školi zamislili tako da čujemo od učenika i učitelja, ali i od lokalne zajednice u kojoj smo mjeri uspjeli nakon ovih prvih nekoliko mjeseci eksperimentalnog programa i što moramo unaprijediti. To nam je cilj kada govorimo o kurikularnoj reformi. Naravno, to je dobar, snažan, ali ipak tek početak. Moramo i dalje puno investirati, ne samo u smislu materijalnih investicija, nego prvenstveno u osnaživanje i edukaciju učitelja te u suradnju s roditeljima, kako bismo svi bili uvjereni u ono što kaže gospodin Hermans, da idemo u dobrom smjeru i što još trebamo učiniti da to ubrzamo, jer mi vremena u tom smislu nemamo. Svi idu naprijed, svi ulažu u obrazovanje i obrazovanje i znanost su onaj bitan faktor, možda i najvažniji faktor, koja razlikuje uspješna društva od onih koja zaostaju a mi ne želimo zaostajati, mi stvarno želim ići naprijed“, kazala je Divjak.

VEZANE VIJESTI
Kvalitetniji uvjeti i ušteda energije u osnovnim školama Gvozd i Novska

Ministrica Divjak i njena pratnja, u kojoj su bili i čelnici Sisačko-moslavačke županije te Općine Velika Ludina, obišli su nekoliko skupina učenika koji pri testovima i drugim nastavnim aktivnostima koriste tablete, a pratili su i nastavu u informatičkom kabinetu. Osim razgovora s učenicima, razgovarali su i s učiteljima, koji su iznijeli svoja zapažanja u provedbi eksperimentalnog programa Škola za život, a svoje je zapažanje iznijela i ravnateljica OŠ Ludina Sonja Pribolšan Pongračić.

„Kod nas je reforma počela zapravo puno prije nego što je počela Škola za život s obzirom na to da smo već niz godina u programu Erasmus+ i ambasadori smo. Mi smo se educirati za ovaj novi način poučavanja počeli daleko ranije. Ono što jest pozitivno je što su i ostale škole shvatile da zaista „hvatamo zadnji od zadnjih vlakova“ i da reforma treba krenuti ovako ili onako, a proces će pokazati je li ili nije dobra. Ja sam u svakom slučaju vrlo zadovoljna i podržavam ovaj proces“, rekla je ravnateljica.

VEZANE VIJESTI
Od nove školske godine besplatan Učenički dom u Kutini

Zadovoljstvo onim što je vidio izrazio je i Stefaan Hermans. On je ustvrdio kako projekt ide u dobrom smjeru te da će Europska komisija i nadalje pratiti rezultate reforme. Najavio je i daljnju potporu projektu kojim se Hrvatska uključuje u krug zemalja koje unapređuju svoj obrazovni sustav.

Ponosan na ministricu Divjak i na čitav tim stručnjaka koji je radio na reformi je i potpredsjednik Vlade Predrag Štromar, koji je bio u pratnji ministrice znanosti i obrazovanja.

„Imamo i dalje zadatke, reforma mora ići dalje. Ovo je samo prvi dio reforme. Iduće godine u rujnu ćemo učiniti sve da ministrica Divjak je njezin tim imaju sve instrumente za nastavak reforme. Vidimo da naši nastavnici znaju što rade, znaju u kojem smjeru treba ići i predlažu promjene koje bi se trebale događati ovih mjeseci. Entuzijazam je prisutan i ja sam optimist. Siguran sam da će Hrvatska ostvariti reformu koja joj je trenutno najvažnija“, istaknuo je Štromar.

VEZANE VIJESTI
Kvalitetnijom suradnjom žurnih službi do veće sigurnosti

Da reforma ide u dobrom smjeru, nakon posjeta OŠ Ludina s ministricom Divjak, ustvrdio je i sisačko – moslavački župan Ivo Žinić.

„Glavna tema danas je naravno kurikularna reforma i mogućnosti ulaganja od strane jedinica lokalne samouprave i regionalne samouprave. Mi apsolutno podržavamo ovaj program i vidimo da on ide u onom smjeru u kojem želimo, da sve škole u Republici Hrvatskoj imaju jednake uvjete za naše učenike. Ovaj program je bio sufinanciran od resornog ministarstva i Europske komisije, ali morala je pomoći i Općina Velika Ludina i Županija koja je itekako morala investirati da svi učenici dobiju potrebnu opremu. Moram zahvaliti Europskoj komisiji, ministarstvu i Vladi Republike Hrvatske, dakle svima koji su uključeni u ovu reformu“, poručio je Žinić.

Dodajmo na kraju kako je potpredsjednik Vlade Predrag Štromar na upit novinara najavio kako Zakon o udžbenicima sigurno ide na sjednicu Vlade te kako će sve biti spremno za reformu u svim školama u sljedećoj školskoj godini.

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here