U Stožeru za obranu Rafinerije nafte u Sisku tvrde da se priprema utovar nafte i prijevoz željezničkim cisternama u Rafineriju u Rijeci. To tumače kao znak postupnog gašenja proizvodnje u Sisku. Zbog toga je sinoć hitno aktiviran Stožer, koji je održao izvanrednu sjednicu, kako bi se, prema ranijim odlukama, poduzele aktivnosti da se odvoz nafte spriječi.
“Svjedoci smo još jednog napada i pokušaja prijevare MOL-a, s namjerom gašenja rafinerije u Sisku kao glavnog konkurenta Molovim rafinerijama”, priopćio je jutros glasnogovornik Stožera Predrag Sekulić. Također, iz Stožera tvrde kako s najnovijom odlukom o utovaru nafte u sisačkoj rafineriji i prijevoza željezničkim cisternama u rafineriju u Rijeci nisu upoznati Nadzorni odbor kao niti Uprava Ine, a protivne su dogovoru sa Vladom o zaustavljanju tih aktivnosti.
Stožer je pozvao Vladu da hitno reagira i zaustavi odvoz nafte te najavio da ga neće dopustiti.
Na tvrdnju Stožera reagirala je priopćenjem Ina. “Inina je strateška odrednica održivo rafinerijsko poslovanje. To uključuje odluku vezanu za ulaganje u Postrojenje za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka, vrijedno oko tri milijarde kuna, ali i dugoročno održivo rješenje za Rafineriju nafte Sisak. U skladu s tim, početkom godine kompanija je angažirala Deloitte za provedbu projekta identifikacije i analize strateških opcija održivog poslovanja na sisačkoj lokaciji. Deloitte je proveo detaljnu i sveobuhvatnu analizu koja je predstavljena Nadzornom odboru i Upravi kompanije te se trenutno razmatra i bit će predstavljena svim uključenim dionicima. Do transporta nafte iz Rafinerije nafte Sisak u Rafineriju nafte Rijeka nije došlo niti će se isti dogoditi u narednim danima te nikome ne bi trebalo biti u interesu podizati tenzije i u javnost iznositi neprovjerene informacije. Svrha takvog transporta, ukoliko bi do njega došlo u budućnosti, bila bi testiranje internih kapaciteta u skladu s najvišim standardima zaštite zdravlja, sigurnosti i okoliša, a u skladu s danim smjernicama Uprave operativnom menadžmentu. Daljnje aktivnosti prijevoza domaće nafte željeznicom nakon toga, podložne su odluci Uprave”, navodi Ina u priopćenju.
“Naglašavamo kako je kompanija otvorena za socijalni dijalog jer smatramo kako je nužno provesti pregovore sa svim relevantnim dionicima na temu budućnosti Rafinerije nafte Sisak. Međutim, transport nafte i slične odluke nisu pitanje socijalnog dijaloga, već spadaju u domenu odgovornosti menadžmenta koji treba donositi odluke u najboljem interesu kompanije. Podsjećamo kako je u 2016. godini Rafinerija nafte Sisak generirala negativni tijek novca u iznosu od (194) milijuna kuna, a samo u prvoj polovici 2017. godine dodatnih (113) milijuna kuna”, navode iz Ine.