Najplodnija sezona za Jadran počela je sredinom svibnja, no razni pokazatelji i izvješća Hrvatske Turističke Zajednice donose poražavajuće rezultate.
U iščekivanju turista ministar turizma Gari Cappelli cijelo je proljeće upozoravao ugostitelje kako je važno dizati kvalitetu kako bi turisti Hrvatsku napustili zadovoljni te se vratili sljedeće godine, a ne ulaziti u cjenovnu utrku s konkurenciju.
Hrvati, kakvi jesmo, nismo poslušali i sada se suočavamo s puno slobodnih termina u hotelima i apartmanima, a ugostitelji luduju zbog usporenih rezervacija.
Od straha da će ove godine ostati prazni gotovo na svim turističkim rivijerama, izuzev rijetkih iznimaka, mogu se naći hotelske sobe, apartmani i kreveti na popust.
Sniženja koja se na svakoj prodajnoj platformi mogu vidjeti, ovisno o količini straha vlasnika ili direktora prodaje, kreću se od 10 do čak 37 posto za neke termine usred srpnja i kolovoza, piše Slobodna Dalmacija.
Upravo na ovo upozoravao je ministar Cappelli, a već smo prošli mjesec mogli primjetiti da zainteresiranost turista opada skoro pa na pola od prošlogodišnje posjećenosti. Na pragu “špice” kada cijelo Sredozemlje vrvi sličnim “last minute” ponudama, pa se one iz Hrvatske utapaju u moru sličnih.
Ipak, turizam ipak cvjeta u nekim djelovima Hrvatske. Split se može zahvaliti festivalu Ultra na popunjenosti, no naši ostali turistički gradovi imaju 30 i više posto još uvijek praznih kapaciteta. Split se iz tih statistika izdvaja s čak 93 posto rezerviranih soba, slijede Hvar i Dubrovnik s 90 posto svih kapaciteta.
Podaci kažu kako je na Makarskoj rivijeri sada rezervirano 78 posto kreveta, u Biogradu i Zadru 75 posto, Šibeniku 72 posto kapaciteta, Korčuli 86 posto, Bolu 80 posto…
U hotelima i u obiteljskim apartmanima od Istre do krajnjeg juga Jadrana ovog trenutka može se naći smještaj za bilo koji termin špice sezone u srpnju i kolovozu. Ako sada poželite rezervirati tjedan odmora u drugoj polovici srpnja, bez problema možete birati.
Zbog vala sniženja i činjenice da turisti svoje rezervacije mogu otkazivati bez penala i najpopunjeniji ugostitelji strepe od odlaska najavljenih gostiju. Razlog tome je najčešće što su pronašli nešto jeftinije.
Predsjednica Zajednice iznajmljivača Hrvatske Martina Nimac Kalcina tvrdi da su Splićani popunjeni zahvaljujući prosječnim cijenama i velikoj ponudi događanja. Naime, za razliku od prijašnjih godina kada su bile i dvostruko više za partijanere, koji su onda odlazili u jeftiniji Omiš, Podstranu, Solin, Kaštela, Trogir, ove godine cijene su tek umjereno povećane i zato su u vrijeme Ultre apartmani i hoteli u Splitu odlično popunjeni.
Apartman za dvije osobe na šibenskom području 2016. godine u špici je bio 40 eura, 2017. je cijena je bila 60 eura bez kakvih ulaganja, 2018. i do 80 eura, a sada se nudi za 50 eura.
Kada gledamo podijelu ugostitelja s ovim problemom najviše se suočavaju osrednji apartmani i stanovi koji svoju ponudu nisu unaprijedili ili renovirali bar unazad 5 do 10 godina. Čuju se opravdanja da problem leži u svjetskomm trendu usporenog bookinga koji doista uzima maha, no nezadovoljni turisti odmahuju rukom i odlaze na jeftinija mjesta u našem susjedstvu i ostavljaju profit njihovim ugostiteljima.
Recimo da najbolji hoteli s 4 i 5 zvjezdica s vrhunskom uslugom su najbolje popunjeni i za špicu, baš kao što su najbolje radili i u predsezoni. Jednako tako je i s luksuznim vilama i kućama za odmor s bazenom, koje po dobrim cijenama imaju popunjenost iznad 200 dana i gotovo ni jedna nije “na sniženju”.
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ističe da ipak neće biti velike drame oko špice sezone, sve će se to na kraju vjerojatno ipak popuniti, ali dugoročno valja razmišljati kako dalje i gdje griješe oni koji nemaju goste. Mogla bi ovo za neke biti godina triježnjenja u turizmu.
IZVOR: Slobodna Dalmacija