Visok krvni tlak obično se razvija bez znakova ili simptoma. Godinama može biti visok, a da toga nismo ni svjesni. Nekontroliran visok tlak povećava opasnost od ozbiljnih zdravstvenih problema, uključujući srčani i moždani udar. Važan utjecaj na povišen krvni tlak ima nepravilna prehrana, posebice hrana koja sadrži visok udio soli.

Uravnotežena prehrana s manje soli
Istraživanja pokazuju da pridržavanje prehrambenih navika po načelima uravnotežene prehrane, pomaže u snižavanju krvnog tlaka. Nutricionistički uravnotežen plan preporuča odabir voća, povrća, cjelovitih žitarica, ribu i meso sa smanjenim udjelom dodane soli.

VEZANE VIJESTI
Kardiolozi imaju dobre vijesti za ljubitelje poslijepodnevnog spavanja!

Preporučena dnevna doza unosa soli za osobe s povišenim krvnim tlakom
Kod prehrane za osobe s povišenim krvnim tlakom, najveći naglasak je na značajnom smanjenju soli, stoga je jelo potrebno začiniti kombinacijom začina, izbjegavajući pritom sol. Osobama koji imaju problem s povišenim krvnim tlakom ne preporuča se dnevno unijeti više od 2000 mg do 2400 mg natrija, odnosno 5-6 grama soli. Ovako smanjen unos soli u prehrani značajno može pridonijeti prevenciji srčanožilnih, bubrežnih i ostalih kroničnih bolesti, a samim time i smanjenju srčanih te moždanih udara.

VEZANE VIJESTI
Voće koje snižava tlak poput lijekova!

sol_i_tlakBudući da se glavnina soli dnevno unosi upravo putem hrane, vrlo je važno birati kvalitetne proizvode sa smanjenim udjelom soli. Uz ovakve proizvode dobro je svakodnevno kombinirati hranu koja je izvor kalija, kalcija i magnezija, a to su voće, povrće, meso i mliječni proizvodi.

Moramo se kretati
Povećana tjelesna masa povećava rizik od razvoja visokog krvnog tlaka. Kod prekomjerne tjelesne težine, količina krvi koja cirkulira kroz tijelo se povećava, što poveća i pritisak protoka krvi. Istraživanja ukazuju da kod pretilih osoba, gubitak od samo 10 posto trenutne težine može pomoći u snižavanju krvnog tlaka. Vježbanje ojačava naše srce, tako da pumpa više krvi s manje napora. Dokazano je također i da se redovitim vježbanjem može značajno poboljšati odnosno regulirati krvni tlak. Cilj je stoga 30 minuta vježbanja dnevno.

VEZANE VIJESTI
Evo koliko plastike jedemo svaki tjedan, a da nismo toga niti svjesni

Sve dok postoji redovita tjelesna aktivnost i uravnotežena prehrana s naglaskom na odabir namirnica koje sadrže smanjen udio soli, moguće je ostvariti pozitivan utjecaj na krvni tlak i zdravlje općenito.

povisen_krvni_tlak_i_sol

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here