Subliminalne poruke pojam su koji označava poruke ispod granica ljudske percepcije, tako da ih oko ili razum ne mogu svjesno registrirati. To su signali ili poruke najčešće umetnuti u drugi objekt s ciljem zaobilaženja normalnih granica opažanja.
Početak uporabe subliminalnih tehnika vezan je za dnevni tisak te traje najmanje od Prvog svjetskog rata. Naime, 1917. godine na naslovnicu američkog magazina „The Saturday Evening Post“ u prvi pohod Normana Rockwella uklopljen je seks.
Povijest nadalje bilježi korištenje prikrivenih poruka u filmskoj industriji. Godine 1957. istraživač marketinške znanosti i psiholog James Vicary za vrijeme prikazivanja filma „Piknik“ u jednom od kina u New Jerseyu proveo je jedan od najpoznatijih eksperimenata ove vrste. Svakih 5 sekundi na platnu su se pojavljivale riječi: Gladan?, Jedi kokice i „Pij Coca-Colu. Pourke su bile vješto skrivene unutar projekcije filma, a trajale su samo 0.003 sekundi. Prodaja kokica u toj kino dvorani povećala se za 57.8 %, a Coca-Cole za 18.1 %. Eksperiment je nazvan „Invisible comercial“ (Nevidljiva reklama).
Eksperimenti, naravno, nisu ograničeni samo na film ili televiziju. Godine 1958. radio postaja „WAAF“ u Chicagu emitirala je zvučne subliminalne poruke. Sličan slučaj dogodio u vezi radio postaje „KOL“ iz Seattlea, gdje su emitirane jedva čujne podsvjesne poruke snimljene ispod glazbe DJ-a, a jedna od njih glasila je „Što kažeš na šalicu kave?“.
Nažalost, kod korištenja subliminalnih poruka nisu pošteđena ni djeca koja gledaju crtiće, pa se tako u mnogo Disneyvih crtanih filmova pojavljuju fotografije golih žena, seks scena ili rečenica koje nisu primjerene njihovom uzrastu, a sve kako bi ih se potaklo na određenu radnju.
Mislite li kako vam ništa ne može promaknuti? Provjerite na ovom jednostavnom testu ispod:
PRIMJERI SUBLIMINALNIH PORUKA:
https://www.youtube.com/watch?v=lmjSF-UteH4
https://www.youtube.com/watch?v=x_pDu0Lpig4
https://www.youtube.com/watch?v=K8kMe1ZcxMM