Ples je sastavni dio svake kulture i  zaista bez njega bi život čovjeka bio nezamisliv. Čovjek je počeo plesati puno prije nego što je progovorio, a kako bi kultura plesanja bila promicana na pravi način te kako bi se istaknula važnost koju ples ima u životu, od 1982. godine, svakog 29. travnja slavimo Međunarodni dan plesa.

UNESCO-ov Međunarodni odbor za ples Međunarodnog kazališnog instituta za ples ITI pokrenuo je ovu inicijativu, a izabrao je dan rođenja začetnika modernog baleta i jednoga od najvećih plesnih reformatora ikad, Jeana Georgesa Noverrea za Svjetski dan plesa.
Osnovna ideja tog dana je podsjećanje javnosti na ples kao jedan važan umjetnički oblik izražavanja te uživanje u njegovoj posebnosti koja prevladava sve političke, kulturne i etičke prepreke.
Hrvatska Svjetski dan plesa obilježava od 1999. godine.
Ples prati čovjeka od pamtivijeka, a još i crteži u spiljama prikazuju upravo čovjeka kako pleše. U svojim počecima, ples je bio tek motorička reakcija na određene emocije, na pojačano veselje, strah, žalost, ljubav ili mržnju.
Osim ljudi, odavno je poznato kako plešu i ostala živa bića. Pauci, mnoge vrste ptica, pa čak i pčelice, također mogu plesati.

VEZANE VIJESTI
NOVA ZVIJEZDA: Poslušajte kako pjeva Twinkie!

Stručnjaci godinama već tvrde da ples ima velike pozitivne učinke na um i ali i na tijelo.

Evo nekoliko razloga za što češće plesanje:

Ples se od davnina koristi za vraćanje dobrog raspoloženja i za emotivno oslobađanje. Posebno je dobar za osobe koje su izložene mentalnom naporu, ali i za osobe koje teško izražavaju svoje osjećaje. Ples također snižava i razinu hormona stresa i jača samopouzdanje kao i kreativnost. Tijekom slušanja glazbe aktivira se hormon sreće i prirodnog sredstva protiv bola- endorfin, a fizička aktivnost aktivno pokreće prijenos neurotransmitera kroz tijelo. Već nakon kratkog plesanja, osjećat ćete se bolje, a to znači da će i vaš odnos prema drugim osobama biti puno bolji.
Plesom možete dovesti svoju liniju do savršenstva. Umjesto klasičnih tjelovježbi koje su vam nekada naporne ili dosadne, odaberite radije  salsu, zumbu, tango, trbušni  ples. Uz pomoć plesa ojačat ćete svoje mišiće, srce i krvotok i oslobodit se suvišnih kilograma.

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here