FDA izdao novo upozorenje o nuspojavama cjepiva J&J-a

Nova upozorenja o nuspojavama još jedan je udarac na cjepivo

84
Foto: ilustracija

Američka Uprava za hranu i lijekove (FDA) poslala je novo upozorenje za cjepivo Johnson & Johnson, navodeći da podaci sugeriraju da postoji povećan rizik pojave rijetkog neurološkog poremećaja u šest tjedana nakon cijepljenja.

U pismu kompaniji, FDA je navela da su šanse za pojavu Guillain-Barreova sindroma (GBS) nakon cijepljenja “vrlo niske”. No dodaje da bi oni koji su primili cjepivo J&J trebali potražiti liječničku pomoć ako osjećaju slabost, trnce, imaju poteškoće s kretanjem ili mimikom.

Oko 12,8 milijuna ljudi primilo je cjepivo J&J u Sjedinjenim Državama, a prijavljeno je 100 izvještaja o GBS-u kod cijepljenih tim cjepivom, uključujući 95 ozbiljnih slučajeva koji su zahtijevali hospitalizaciju i jedan potvrđen smrtni slučaj.

J&J je priopćio da razgovara s regulatorima o slučajevima GBS-a.

GBS je rijetko neurološko stanje u kojemu imunološki sustav napada zaštitnu ovojnicu na živčanim vlaknima. Većina slučajeva prati bakterijsku ili virusnu infekciju, a većina ljudi se potpuno oporavi.

To stanje je već u prošlosti bilo povezano s cijepljenjem – ponajviše s kampanjom cijepljenja tijekom izbijanja svinjske gripe u Sjedinjenim Državama 1976. godine, a desetljećima kasnije i s cjepivom korištenim tijekom pandemije gripe H1N1 2009. godine.

Prema priopćenju američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), ta se nuspojava pojavljivala većinom kod muškaraca i uglavnom kod onih iznad 50 godina.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime