Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u četvrtak kako se s obzirom na epidemiološko stanje nastava i dalje održava u školama kao što je i planirano te da se škole ne zatvaraju jer funkcioniraju po dogovorenim modelima.
Zatvaranje škola, rekao je ministar novinarima ispred Banskih dvora, bila bi krajnja mjera. Učenici su u školama pola dana pod nadzorom uz primijenjene epidemiološke mjere, rekao je.
Ocijenio je da zasad nemamo horizontalno širenje zaraze među učenicima te da, unatoč pribojavanju, škole nisu postale epidemiološke bombe.
“Najveći broj ulazaka u škole je ulazak virusa izvana jer su učenici postali pozitivni izvan škole, ili najčešće u obiteljima”, rekao je Fuchs te dodao da su se i nastavnici u najvećem broju koronavirusom zarazili izvan škole.
U slučaju pogoršanja epidemiološkoga stanja, poručio je, spremne su i tehničke i nastavne stvari, jer ionako dio djece prati nastavu online. Sve je spremno, a snimaju se i određene nastavne jedinice unaprijed, dodao je.
Ocijenio je da je prelazak na online najlošiji model izvođenja nastave. Pozitivniji je učinak da su djeca u školi dok god to možemo održavati, poručio je Fuchs.
Broj učenika pozitivnih na koronavirus i onih u samoizolaciji porastao je, rekao je te dodao da se trend povećanja pozitivnih osoba u hrvatskom pučanstvu reflektira u sličnom odnosu i među učenicima.
U osnovnim školama manji je broj zaraženih
Broj pozitivnih učenika u osnovnim školama otprilike je za oko 10 posto manji nego u srednjim školama, dok je broj učenika u samoizolaciji za desetak posto viši u osnovnim nego u srednjim školama, napomenuo je. U samoizolaciji je, istaknuo je, podjednak broj razreda i u osnovnim i u srednjim školama. Od ukupno 27 tisuća razrednih odjela u Hrvatskoj, u samoizolaciji je njih 0,7 posto, dodao je.
Po modelu A – odnosno nastavu licem u lice održava 78,8 posto, odnosno 1071 škola, po modelu B – dakle po mješovitom modelu gdje je pola učenika na nastavi, a pola kod kuće u naizmjeničnim ciklusima, rade 83 škole ili 6,11 posto, rekao je ministar.
Nastavu po modelu C, odnosno potpuno online, izvodi se u 19 škola, ili 1,44 posto, rekao je Fuchs dodavši da su 142 škole, ili 10,45 posto, u kombinaciji A i C modela, gdje se razredna nastava od 1. do 4. razreda osnovne škole provodi licem u lice, a predmetna od 5. do 8. online.
Ovakav pristup najbolji mogući
Ministar je na sjednici Vlade stanje u školskom sustavu ocijenio stabilnim te je istaknuo kako misli da ovakav pristup treba održavati i dalje.
“I dalje smo na poziciji da je ovakav pristup najbolji mogući u ovom trenutku zbog pedagoških, psiholoških socijalnih, a svakako i gospodarskih aspekata, jer onog časa kada su djeca, a pogotovo ovi mali, kod kuće, onda kod kuće mora ostati i netko od roditelja koji tada ne mogu ići na posao te se stvar komplicira u više razina”, rekao je Fuchs istaknuvši da će Ministarstvo djelovati sukladno epidemiološkoj situaciji i onome što bude propisivao nacionalni stožer.
Napomenuo je da na ovaj način nastavu provode Finska i Estonija. Francuska, primjerice, ima isključivo nastavu licem u lice, a otvorene škole zadržala je i Španjolska, osim u nekim regijama koje su izrazito zahvaćene.