Svako godišnje doba ima svoju manifestaciju, a kasna jesen tradicionalno je rezervirana za Sarmijadu u Laktecu. 

Najbolju sarmu i jelo s kiselim zeljem spravljaju domaćice iz Samobora, ocjenio je tako stručni žiri 12. Sarmijade u Laktecu koju tradicionalno organizira Udruga proizvođača kiseloga zelja Laktec.

Članica pobjedničke ekipe Hrvatsko srce Samobor, Marija Lindić ispričala nam je što su sve vrijedne Samoborke pripremile:

“Kolegice Nada Jednar, Dragica Kos i ja za ovogodišnju Sarmijadu smo do sinoć kasno u noć pripremale sarmu i patku s kiselim zeljem i nadjevom od kestena. Uz jela napravile smo i kolače za posjetitelje. Na Sarmijadi sudjelujemo od samog početka, i jako smo ponosne na ovu pobjedu. Dosad smo već šest puta osvojile prvo mjesto, što nam puno znači, a sigurne smo i da ostale domaćice dobro kuhaju jer i sam žiri kaže kako su oko pobjede odlučile nijanse.”

Gospođa Marija poručila je kako za pobjedničku sarmu nema tajne, glavni sastojak uz domaće meso i zelje je ljubav:

“Nema tajne! Važno je samo da su svi sastojci domaći. Mi smo za pripremu sarme koristile domaće svinjsko i juneće meso, domaće zelje, dodale začine, malo ljubavi i to je sve!”

Uz sarmu, Udruga Hrvatsko srce Samobor je u konkurenciji desetak ekipa izborila i prvo mjesto u kategoriji jela s kiselim zeljem, a na meniju je bila patka s kiselim zeljem i nadjevom od kestena. Drugo mjesto za najukusniju sarmu osvojila je ekipa Hrvatskog srca Vrbovec, a treće ekipa Vrbovca. Drugoplasirane u pripremi jela s kiselim zeljem bile su ponovno članice Hrvatskog srca Vrbovec (musaka s kiselim zeljem), dok je buncek s kiselim zeljem kojeg su spravile žene Tučenika izborio 3. mjesto.

Brigitte Berulec je u ime Udruge proizvođača kiselog zelja ‘Laktec’ poručila kako se Sarmijada organizira s ciljem promocije zelja kiseljenog na tradicionalan način.

Priznanja najuspješnijim natjecateljicama uručio je župan Stjepan Kožić, naglasivši pritom kako je robna marka kiseloga zelja „Laktec“ pokrenuta kako bi obiteljska poljoprivredna gospodarstva, proizvodeći autohtoni proizvod uz primjenu novih tehnologija, povećala svoj dohodak i bolje se pozicionirala na tržištu:

“Prvi smo u državi još 1999. krenuli s brendiranjem domaćih proizvoda. Mislim da smo time pomogli poljoprivrednim proizvođačima da na lakši način stvaraju dodanu vrijednost svojih proizvoda  te da tradicionalnom proizvodnjom, uz primjenu modernih tehnologija, stvore kvalitetan proizvod prepoznat na tržištu”, rekao je župan te ponovno apelirao na poljoprivrednike da koriste Regionalnu razvojnu agenciju Zagrebačke županije za podršku oko dobivanja bespovratnih sredstava Europske unije.

[srizonfbalbum id=1635]

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime