Novim Zakonom o sigurnosti prometa kazne će biti i do 20 tisuća kuna!

815

Novim prijedlogom Zakona o sigurnosti prometa na cestama najavljene su strože kazne po uzoru na zemlje koje takvim kažnjavanjem bilježe manji broj nesreća i poginulih.

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović nada se da će ovaj zakon natjerati vozače na poštivanje prometnih propisa.

Sa sadašnjih 5.000 do 15.000 kuna novčane kazne se povećavaju na 10.000 do 20.000 kuna za osam najtežih prekršaja, kao što su vožnja u suprotnom smjeru na autocesti, brza vožnja u naseljima, prolazak kroz crveno, odbijanje testiranja na alkohol ili droge, vožnju pod utjecajem opojnih sredstava, vožnja bez vozačke. Kazne za nekorištenje sigurnosnog pojava i nepropisan prijevoz djece povećat će se s 500 na 1000 kuna, a na 1.500 kuna za nepropisno korištenje mobitela u vožnju.

U MUP-u ističu da ‘zlouporaba’ mobitela sudjeluje s 5,7 posto u ukupnom broju utvrđenih prekršaja u prometu, a samo u pet mjeseci 2019. evidentirano je 15.554 prekršaja, što je povećanje od 5,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

VEZANE VIJESTI
Edukativno i preventivno za manje oružja i manje tragedija

Ako vozač drugi put unutar tri godine ponovi već spomenutih osam najtežih prometnih prekršaja vozačka dozvola oduzet će mu se na najmanje šest mjeseci, a za treći i svaki sljedeći put na najmanje godinu dana. Što se tiče tzv. negativnih bodova do sada ih se za pojedini prekršaj moglo dobiti najmanje tri, a prođe li zakonski prijedlog najveći broj bodova će se popeti na šest. I ta je mjera, kako ističu u MUP-u uvedena zbog recidivista, prvenstveno zbog učinkovite identifikacije vozača koji ponavljaju najteže prekršaje. Kao krajnja mjera za ponavljače prekršaja predviđeno je i ukidanje vozačke dozvole, a koja ima za posljedicu ponovno polaganje vozačkog ispita.

Ministar podsjeća i da po službenim statistikama Hrvatska ima 7,7 smrtno stradalih na 100 tisuća stanovnika, dok je europski prosjek pet, a države poput Velike Britanije i skandinavskih zemljama imaju tri smrtno stradale osobe na 100 tisuća stanovnika.

VEZANE VIJESTI
Otvorena knjiga žalosti za Martina Sagnera

Na sigurnosnu statistiku utječe i 150 milijuna putnika koji u gotovo 57 milijuna vozila godišnje prijeđu hrvatsku granicu, ali i velik broj recidivista koje treba odvratiti od ponavljanja nezakonitog postupanja.

Božinović kaže kako je iniciranje zakonskih izmjena smatrao svojom obvezom iako MUP nije jedini koji može utjecati na usvajanje prometne kulture. Stoga su u traženje novih rješenja bili uključeni najbolji policijski, ali i stručnjaci zagrebačkog Fakultet prometnih znanosti.

Kako bi se vozačima koji uporno ponavljaju najteže prekršaje oduzelo sredstvo počinjenja prekršajnog djela, izmjenama zakona predviđena je i mjera privremenog oduzimanja vozila. Ta mogućnost, kako ističu u MUP-u, ima za cilj dati do znanja vozaču koji ponavlja najteže prekršaje da je vozilo opasno sredstvo ukoliko se ne koristi na primjeren način. Na ovaj način se i vlasnike vozila obvezuje da ih ne daju na upotrebu osobama za koje prethodno nisu provjerili njihovu sposobnost za upravljanje te ispunjavanje određenih uvjeta za upravljanje vozilom, smatraju u MUP-u.

VEZANE VIJESTI
Dva poginula motociklista u pola sata

Za privremeno oduzimanje vozila do sudske odluke koja mora biti donesena za 15 dana povod također može biti ponavljanje (najmanje dva puta) osam najtežih prekršaja za koje su i najviše podignute novčane kazne.

Od zakonskih novina uvodi se i obveza da vozač na autocesti, kada se kreće iza drugog vozila istim prometnim trakom, mora voziti na udaljenosti koja nije manja od udaljenosti koju bi prešao brzinom kojom vozi u dvije sekunde (sigurnosni razmak), odnosno udaljenosti propisanom prometnim znakom.

Uvodi se i obveza snimanja vozačkog ispita, a MUP će na svojim internetskm stranicama omogućiti provjeru statusa vozačke dozvole kako bi se olakšano moglo otkriti je li ona važeća te postoje li negativni bodovi ili izrečene mjere zabrane vožnje.

Slijedi slanje prijedloga novog zaklona iz Vlade u saborsku proceduru.

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here