Policiji je prijavljena prijevara, počinjena od strane nepoznatog počinitelja na štetu 86-godišnjeg muškarca sa sisačkog područja. Naime, oštećenog je u petak, 6. svibnja, nazvao muškarac koji se predstavio kao policijski službenik i rekao da će mu predati određenu svotu novaca, ali da prije toga mora sav svoj novac i zlato ostaviti u poštanskom sandučiću, a što je oštećeni i učinio. Potom je oštećeni još u para navrata zaprimio pozive na koje je oštećeni nepoznatoj osobi dao podatke svojih osobnih dokumenata, navode iz PU sisačko moslavačke
Policijski službenici utvrđuju okolnosti događaja i tragaju za počiniteljem, a Policijska uprava sisačko-moslavačka ponovno poziva građane na oprez, pogotovo one starije dobi koji su i najčešće žrtve kaznenih djela prijevara.
Starije osobe često su žrtve zbog svoje poodmakle dobi, nepažnje ili neupućenosti. Također su spremnije na suradnju, a često žive same u kućanstvu pa nisu u prilici istog trenutka zatražiti tuđu pomoć. Počinitelji to koriste te na razne načine, lažnim prikazivanjem činjenica, navode osobe da nešto učine na svoju štetu. Između ostalog, predstavljaju se i kao službene osobe pa je tako bilo slučajeva da se počinitelji predstavljaju kao djelatnici banaka, zdravstveni djelatnici ili kao što je riječ u ovom slučaju – kao policijski službenici.
Kako bi se izbjegle ovakve i slične prijevare, potrebno je voditi računa o sljedećem:
- ne ustupajte svoje osobne podatke nepoznatim osobama (ime, prezime, adresu, OIB, matični broj, broj bankovne kartice, količinu novaca na računu i slično)
- ako vas netko telefonski ili osobno na kućnoj adresi kontaktira i traži osobne ili bankovne podatke, odmah obavijestiti svoju banku i policiju
- nemojte pokazivati svoje dokumente i bankovne kartice nepoznatim osobama niti nemojte slati njihove preslike
- zapamtite da banke nikada od vas neće telefonom provjeravati koliko novca imate na svom računu niti na taj način tražiti neke žurne transakcije
- ukoliko niste sigurni kako postupiti, prekinite neželjeni telefonski poziv, žurno kontaktirajte članove kućanstva ili osobu od povjerenja te ih zamolite za pomoć i daljnje upute.