Premalo sna povećava rizik od srčanih bolesti!

Ljudi koji noću spavaju manje od šest sati imaju veće izglede razviti kardiovaskularne bolesti u odnosu na one koji spavaju sedam do osam sati.

133

Ljudi koji noću spavaju manje od šest sati imaju veće izglede razviti kardiovaskularne bolesti u odnosu na one koji spavaju sedam do osam sati, pokazuje španjolsko istraživanje. U okviru istraživanja 3974 zaposlenika banaka nosilo je tjedan dana uređaje za mjerenje aktivnosti kojima je praćen njihov san, a napravljeni su 3D ultrazvuk srca i CT srca kako bi se pronašli tragovi srčanih bolesti.

Znanstvenici su utvrdili da u usporedbi s ljudima koji su spavali sedam do osam sati, oni koji su spavali manje od šest, imali su 27 posto više izgleda za ‘pretkliničku’ aterosklerozu – strukturne promjene i zadebljanje stijenki krvnih žila koje nije još dovoljno ozbiljno da izazove komplikacije. Ranija su istraživanja povezala manjak sna s tradicionalnim faktorima rizika za srčane bolesti poput povišenog šećera u krvi, povišenog krvnog tlaka, upale i pretilosti.

Iako je vrlo malo ispitanika, svega 160 ljudi, spavalo više od osam sati dnevno studija je utvrdila da te osobe imaju povećani rizik od srčanih bolesti. Žene koje su spavale više od osam sati imale su dvostruko veće izglede za pretkliničko nakupljanje plakova na stijenkama krvnih žila u odnosu na žene koje su spavale sedam do osam sati dnevno. Muškarci su također imali nešto veći rizik od nakupljanja plakova uz previše sna, no razlika je bila toliko mala da se moglo raditi i o slučajnosti.

“Važno je naglasiti da više nije uvijek i bolje, jer i previše sna može povećati kardiovaskularne rizike”, kaže Jose Ordovas, znanstvenik s CNIC-a u Madridu i sa sveučilšta Tufts u Bostonu.

Rezultati ukazuju na važnost dovoljno odmora, kaže koautor istraživanja dr. Daniel Gottlieb iz VA Boston Healthcare System.

“Jedan od načina osiguravanja dovoljno sna je da on postane prioritet – isključivanjem televizora, računala, tableta i telefona u razumno vrijeme uz održavanje redovitog ritma spavanja te osiguranje dovojlno vremena za opuštanje prije počinka te izbjegavanje kofeina kasnije tijekom dana”, kaže Gottlieb. “Vježbanje i kvalitetna prehrana također mogu poboljšati kvalitetu sna”, objavljuje HINA.

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here