SMŽ Dnevni broj uzetih uzoraka uvjetovan brojem oboljelih i brojem kontakata

Uzorci za testiranje uzimaju se u tri COVID-19 šatora postavljena u Sisku, Petrinji i Kutini

311

Ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo Sisačko – moslavačke županije dr. Inoslav Brkić osvrnuo se na konferenciji za novinare županijskog Stožera civilne zaštite na testiranja na području ove županije kazavši kako dnevni broj uzoraka koje epidemiolozi uzimaju na tri lokacije varira između 200 i 400.

„Imamo tri COVID-19 šatora postavljena u Sisku, Petrinji i Kutini, a prosječna broj uzoraka koje epidemiolozi uzimaju na dnevnoj bazi varira. Broj se značajno razlikuje. On je uvjetovan porastom broja oboljelih i velikim brojem kontakata. Nekada imate jednog oboljelog koji je ostvario 100 ili 200 kontakata, jer se na vrijeme nije javio, kao što je nedavno bio slučaj u Petrinji. Zaraženi su bili tjedan dana s tegobama, no na svu sreću nisu bili na radnom mjestu, nisu kompromitirali radne procese jer bi se tada morao staviti veći broj ljudi u samoizolaciju. Naravno tu su i osobe koje čekaju na različite kirurške zahvate, hospitalnu obradu i sl. Taj broj varira između 200 i 400 briseva dnevno. Problem je što se nalazi nekad čekaju duže vrijeme zbog većeg broja testiranih osoba i zbog rasplamsavanja epidemije u ljetnom razdoblju“.

Pozdravio je odluku o ponovnom uvođenju jedinstvenog broja 113 za pitanja građana i psihološku pomoć vezano uz koronavirus. Podsjetio je i kako je Zavod za javno zdravstvo Sisačko – moslavačke županije na početku pojave koronavirusa uspostavio Centar za psihosocijalnu pomoć napomenuvši kako su od ožujka imali jako puno poziva i intervencija, među njima i dosta šaljivih situacija.

„To su uglavnom bile tjeskobe nastale zbog izolacije kod kuće. Ljudi su se prvi put sreli s tim. Recimo, bilo je i smiješnih situacija. Suprug i supruga su prvi put doma 14 dana. Ljudi žive brzo, navikli su na promjene, najednom poziv – „Što ću sada, sa ženom sam već sedam dana?, A gospodine pa vaša je“. No, naši stručnjaci su to vrlodobro odradili tako da nije bilo nikakvih loših ishoda, sve je to dobro završilo. Ti razgovori nekada traju dugo, satima, što je razumljivo. Čovjek zove zato što ima stvarno prijeku potrebu, osjeća se loše, ustrašen je, neugodno mu je i onda je normalno da s njim treba razgovarati“.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime