Prije tri godine u Hrvatskoj je liberalizirano tržište električne energije, što je velikom broju građana i tvrtki koje su promijenile opskrbljivača donijelo značajne uštede na opskrbi strujom. Tvrtka RWE Energija tada je predvodila proces liberalizacije, a danas u 110 tisuća kućanstava i dalje donosi do 12 posto jeftiniju struju te čvrsto zauzima drugo mjesto na listi vodećih opskrbljivača.
Većina građana, međutim, još uvijek ne zna da mogu odabrati i svog opskrbljivača plinom te tako dodatno uštedjeti. Naime, početkom rujna ove godine tvrtka RWE Plin, prva među tržišnim opskrbljivačima, počela je s opskrbom kućanstava plinom. Time su građani dobili mogućnost da sami biraju od koga će kupovati plin.
Povodom svjetskog dana štednje koji se obilježava 31. listopada razgovarali smo sa Zoranom Milišom, predsjednikom Uprave RWE Energije i RWE Plina, koji pojašnjava što građanima donosi otvaranje tržišta i kako mogu uštedjeti:
Zoran Miliša: Nakon što smo prije godinu i pol krenuli s opskrbom plina za poslovne korisnike, u rujnu ove godine ponovno predvodimo otvaranje tržišta i ukidanje monopola, ovaj put tržišta plina za kućanstva. Svim građanima na području cijele Hrvatske donosimo sigurnu opskrbu plinom i pet posto povoljnije cijene plina u odnosu na cijenu koju plaćaju trenutnom opskrbljivaču.
Novinar: O kojim konkretno uštedama govorimo?
Zoran Miliša: Prosječno četveročlano kućanstvo koje s nama ugovori opskrbu s oba energenta, dakle i struju i plin, godišnje može uštedjeti i do 1000 kuna, ovisno naravno o potrošnji. Dakako da kuća od 100 četvornih metara ne troši istu količinu plina za grijanje kao stan iste veličine. Dakle, što je veća potrošnja, to je značajnija ušteda.
Novinar: RWE je nedavno ponudio i neke dodatne pogodnosti. O čemu se radi?
Zoran Miliša: Tako je. Osim plina i struje, korisnicima smo ponudili i poseban paket za umirovljenike – RWE Umirovljenik. Uz 5 posto jeftiniju struju, umirovljenicima koji ugovore ovaj paket potpuno besplatno osiguravamo primjerice uslugu majstora u kući. Dakle, pukne cijev i poplavi kupaonu, vrata se zaključaju, a ključ je ostao unutra, vikend je, a vi hitno trebate stručnog električara? Nema problema. Kvar prijavite na besplatan broj telefona i majstor dolazi riješiti problem u roku od sat vremena, od 0 do 24 sata, svih 7 dana u tjednu.
Novinar: Kako građani mogu prijeći na RWE?
Zoran Miliša: Građani nam se mogu javiti na besplatni telefon naše Službe za korisnike 0800 8777 ili na email [email protected]. Sve ostale informacije mogu se pronaći na našoj web stranici www.rwe.hr. Građani mogu ugovoriti našu opskrbu i putem našeg prodajnog predstavnika, koji olakšava proceduru dolaskom u dom korisnika. Pritom prodajni predstavnik detaljno informira zainteresiranog korisnika o mogućnostima te mu pomaže popuniti ugovor. Smatramo da je to jako važno, posebno za ruralne krajeve i kao pomoć osobama koje za ugovaranje usluga ne koriste internet pa čak niti telefon, a žele s nama ostvarivati uštede.
Novinar: Građani koji promijene opskrbljivača plinom odmah u početku dobivaju jedan račun za opskrbu i mrežarinu. Što je s jedinstvenim računom za struju?
Zoran Miliša: Zakonski je rok 31.12. ove godine da se i za struju uvede jedinstveni račun. To znači da građani koji nisu na dominantnom opskrbljivaču više neće dobivati dvije uplatnice i nama plaćati struju, a HEP ODS-u mrežarinu. Sve će odsad biti na našoj jedinstvenoj uplatnici. Sa slanjem jedinstvenih računa i novih šestomjesečnih akontacija počinjemo odmah 2. siječnja 2017. Vjerujemo da će to značajno utjecati na porast naših korisnika, jer više neće plaćati dva računa te će njihova ušteda s RWE-om biti još veća.