Stari savjet kako nije dobro ići u krevet ljutit sada je i znanstveno potkrijepljen.

Nije dobro utonuti u san sa svježim lošim sjećanjem jer ga se kasnije teže riješiti, tvrdi tim znanstvenika iz Kine i SAD-a u časopisu Nature Communications.

“Ova studija ukazuje na to da ima istine u tom starom savjetu: ‘Ne idite u krevet ljutiti'”, rekao je za AFP jedan od autora studije Yunzhe Liu. “Mi bismo savjetovali da se razmirice riješe prije odlaska u krevet”, poručio je.

Liu i kolege ispitali su utjecaj spavanja na memoriju u studiji sa 73 studenta.

Sudionici studije dva su dana prolazili obuku za povezivanje određenih slika s negativnim sjećanjima.

Kasnije su ponovno trebali pogledati slike i dobili su naputak da se ili prisjete negativnih asocijacija ili da se bore protiv njih, odnosno ne dopuste da im to sjećanje ostane u glavi.

Test je proveden dvaput  – jednom nakon što su sudionici prespavali noć i drugi put samo pola sata nakon obuke. Znanstvenici su im procesu skenirali moždanu aktivnost.

Pokazalo se da je teže potisnuti sjećanja nakon spavanja, otkrili su znanstvenici.

Od ranije je poznato da spavanje utječe na to kako se u mozgu pohranjuju i procesuiraju nove informacije.

Sjećanja na negativne i traumatične događaje često dulje traju od pozitivnih i neutralnih iskustava. Međutim, do jedne mjere se mogu svjesno kontrolirati, zaključili su znanstvenici.

Nemogućnost potiskivanja loših sjećanja povezano je s nizom psihijatrijskih problema, uključujući depresiju i PTSP.

“Tako na primjer uskraćivaje sna odmah nakon traumatičnog iskustva može spriječiti učvršćivanje takvih sjećanja… i pružiti priliku za njihovo blokiranje”, napisali su autori studije.

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here