Predsjednik Republike Zoran Milanović u ponedjeljak je izrazio sućut obiteljima članova posade broda Lastovo koji su stradali u nesreći u Malom Lošinju i ozlijeđenom članu posade zaželio brz oporavak, a od nadležnih institucija očekuje da brzo i transparentno utvrde razloge nesreće.
“U ovim teškim trenucima za obitelji stradalih, ali i za sve pomorce broda Lastovo koji su ostali bez trojice svojih kolega, najvažnije je pružiti im svu potrebnu podršku i pomoć. A od policije, tužiteljstva u Agencije za istraživanje nesreća u pomorskom prometu očekujem da brzo i transparentno utvrde razloge ove nesreće kako bismo bili sigurni da se tako nešto neće ponoviti”, napisao je Milanović na službenom profilu na Facebooku.
Sigurnost putnika i posade na svim brodovima Jadrolinije mora biti prioritet, naglasio je predsjednik države.
Sindikati godinama upozoravaju na zastarjelu opremu
Istrage nekoliko državnih tijela su u tijeku te se pokušava utvrditi je li riječ o ljudskoj ili tehničkoj grešci.
Kapetan Ivan Srzentić iz Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije (SSPJ) za N1 je istaknuo kako su navodi o ljudskoj pogrešci neodgovorni te da su brodovi stari i u lošem stanju.
“O brodu koji ima 55 godina ne bih razgovarao, neka o tome govori predsjednik Uprave. Poželit ću predsjedniku Uprave automobil od 55 godina”, poručio je Srzentić.
Izvijestio je kako Sindikat već godinama ukazuje na probleme u morskom prometu i potencijalna rješenja no ne mogu se sastati s Upravom.
“Na žalost pomoraca i radnika Jadrolinije, gore navedeni predsjednik Uprave vodi razgovore sam sa sobom. On ima vlastiti sindikat i jedino s njim pregovara, odnosno razgovara sam sa sobom”, tvrdi Srzentić i dodaje kako su se u više navrata obratili i resornom Ministarstvu “Ukazujući upravo na to da predsjednik Uprave stvara vlastiti sindikat, čega smo sad svi zajedno svjesni”.
Strašna nesreća pada rampe utječe i na percepciju putnika o sigurnosti tijekom putovanja Jadrolinijskim brodovima.
“Radi se o novim brodovima, o novijim brodovima i o sigurnosti na istima i sigurnosti flote. Najveći i najbitniji su to čimbenici o kojima SSJP, od osnutka 2017. godine, govori. Posada Jadrolinije je toliko sposobna da od nesigurnih brodova stvara brend, a onda to netko drugi koristi i provlači kroz raznorazne medije. Posada je toliko sposobna da od tih starih karampana rade vrhunske stvari. Teret je na njima – na pomorcima i na radnicima Jadrolinije”, rekao je.
Ipak, Srzenić ne vjeruje kako će se problem riješiti u skoroj budućnosti.
“Ovo je vrijeme kad svi zajedno žalimo za kolegama, a što se tiče bilo kakvih očekivanja, ne očekujem više nikakvu prekretnicu”, zaključuje.