Kako bi se sudionicima svibanjskih lokalnih izbora, pogotovo onima koji na njih izlaze prvi put, olakšalo snalaženje u financijskim obvezama, Državno izborno povjerenstvo (DIP) pripremilo je posebne vodiče, a novost je da će na promidžbu smjeti trošiti manje nego prije četiri godine.
Jedan vodič posvećen je financiranju promidžbe na izborima za općinska i gradska vijeća te županijske skupštine, a u drugi financiranju promidžbe na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Političke stranke i liste grupe birača (neovisne liste) koje sudjeluju na izborima za predstavnička tijela, dužni su, najkasnije s danom podnošenja kandidacijske liste, a krajnji rok za to je ponoć, 29. travnja, otvoriti u banci poseban račun za financiranje promidžbe.
U svakoj jedinici u kojoj izlazi na izbore, stranka otvara po jedan poseban račun. Bude li sudjelovala u svih 576, jer u toliko se općina, gradova i županija, bira lokalna vlast, otvorit će ih isto toliko.
I stranke i neovisne liste promidžbu mogu financirati iz vlastitih sredstava i donacija. Vlastita sredstva političke stranke su sredstva koja uplati sa svog središnjeg na svoj posebni račun, a vlastita sredstva neovisne liste su osobna sredstva pojedinaca, kandidata na listi.
Gradonačelnički kandidat za izbore dosad mogao potrošiti i do milijun
Iznosi koji se mogu potrošiti na ovogodišnjim lokalnim izborima, manji su od onih prije četiri godine, tada su, primjerice kandidati za zagrebačkog gradonačelnika mogli potrošiti po milijun kuna, 200 tisuća kuna više nego ove godine, a kandidati za gradonačelnike većih gradova po 600 tisuća kuna, što je 120 tisuća više nego sada.