NCVVO još nije dobio informacije je li bilo poteškoćama na ispitu iz hrvatskog

Nacionalni ispiti se od ukupno 926 osnovnih škola u Hrvatskoj provode u njih 878

298

Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanje (NCVVO) Vinko Filipović rekao je u ponedjeljak da još nisu dobili povratne informacije je li bilo poteškoća na ispitu hrvatskog jezika, kojim je 39.708 osmaša u 878 škola danas započelo s pisanjem nacionalnih ispita.

“Dosad nismo dobili povratne dojave je li bilo poteškoća. Mi smo tijekom prošlog tjedna rješavali određene nespretnosti po pitanju broja ispita, osobito za učenike s prilagodbom i rješavali smo u hodu te vrste od strane pojedinih škola, a nije ih bilo puno”, izjavio je Filipović na konferenciji za novinare.

Nacionalni ispiti se od ukupno 926 osnovnih škola u Hrvatskoj provode u njih 878.

U njih 48 se neće provesti jer je riječ o školama koje nemaju učenike osmih razreda; odgojno-obrazovni rad provode prema alternativnim nastavnim programima; izvode međunarodni nastavni plan i program i/ili kurikulum ili se sastoje od posebnih razrednih odjela za djecu s teškoćama, rekao je ravnatelj NCVVO-a.

Uz hrvatski, učenici osmih razreda će do 31. ožujka pisati ispit iz prvoga stranog jezika, biologije, fizike, geografije, kemije i povijesti, svakog drugog dana od 9 sati na redovitoj nastavi.

Što se tiče ispita iz prvoga stranog jezika, Filipović je naveo da engleski piše 36.911, njemački 2711, francuski 86 učenika.

Učenici koji se školuju na jeziku i pismu nacionalnih manjina pišu i ispit iz materinskoga jezika (češki njih 34, mađarski piše 16 učenika, srpski 161, a  talijanski 224 učenika.

Nacionalni ispiti po svemu isti kao državna matura, osim po pitanju rizika za učenike

Filipović je ocijenio da je ovo poseban dan kad je u pitanju sustav odgoja i obrazovanja osnovnoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj.

“Prvi put nakon 32 godine Hrvatska provodi cjelovit oblik vanjskog vrednovanja, u smislu da su obuhvaćene sve osnovne škole i svi učenici redovitih i prilagođenih programa te učenici koji rade na jeziku i pismu nacionalnih manjina”, rekao je.

Dodao je da je Hrvatska bila jedna od četiri zemlje EU koja nije imala ovakav standardizirani oblik vanjskog vrednovanja postignuća na kraju obrazovnog ciklusa.

Iz NCVVO-a napominju da nisu potrebne nikakve dodatne pripreme za nacionalne ispite.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime