SMŽ Policija objavila savjete motociklistima i mopedistima

Ove godine već su smrtno stradala dva motociklista

75

Vozači motocikala i mopeda sve su češći sudionici na prometnicama, a samim time povećano im je i sudjelovanje u prometnim nesrećama.

Tako je tijekom 2022. godine, na području Policijske uprave sisačko-moslavačke evidentirano 10 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla, što je povećanje za četiri prometne nesreće ili 66,7 % više nego u istom razdoblju 2021. godine.

U ovim prometnim nesrećama dva vozača motocikla su smrtno stradala, jedan je zadobio teške tjelesne ozlijede, a četiri lakše, dok su u istom razdoblju prošle godine dva vozača zadobila teške tjelesne ozlijede, a četiri lakše.

Tijekom ove godine evidentirano je šest prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda, u kojima je jedan vozač zadobio teške tjelesne ozlijede, a četiri lakše, dok su u istom razdoblju 2021. godine, evidentirane dvije prometne nesreće u kojima je jedan vozač zadobio teške tjelesne ozlijede, a jedan lakše.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu  (jaknu, hlače, štitnike, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjerite tlak u gumama,
  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštujte dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • vozite sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da svi sudionici budu sigurni u prometu.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime