USKORO NOVA PROMETNA PRAVILA Nema više “10 plus”

Nova pravila odnosit će se na dopušteno prekoračenje brzine, prolasku kroz crveno svjetlo na semaforu i presretače

14429

Kako je predviđeno, uskoro bi tolerancija prekoračenja brzine pri vožnji umjesto dosadašnjih 10 km/h trebala biti 3 km/h. Naime, u javnu raspravu poslan je Prijedlog Pravilnika o mjerenju brzine vozila u cestovnom prometu.

Pravilnik se izravno tiče radarskih mjerila brzine, laserskih mjerila brzine, detekcijskih mjerila brzine, sekcijskih mjerila brzine i mjerila brzine za praćenje.

Mijenjaju se granice dopuštene pogreške za mjerila brzine. One iznose: ± 3 km/h kod mjernih vrijednosti do 100 km/h te ± 3 % kod mjernih vrijednosti iznad 100 km/h. To u prijevodu znači da više nema onih “10 iznad” dozvoljene kad vas zaustave zbog prebrze vožnje.

Sigurnosna razlika kod mjerenja brzine za brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10% zaokružena na veću vrijednost.

Novosti vezane i uz prolazak kroz crveno na semaforu

Prolazak kroz crveno svjetlo utvrđuje se na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko označene zaustavne linije. Dokumentira se dvjema fotografijama. Prva fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, dok druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije, osim vozila, pokazuju i crveno svjetlo na semaforu.

Što se pak presretača tiče, oni će morati napraviti tri fotografije na temelju videozapisa, i to na početku i na kraju mjerenja te dodatnu fotografiju za prepoznavanje vozila, javlja Revija HAK.

Mjerenja se provode na dionicama od najmanje 200 metara duljine pri brzinama do 10 km/h ili najmanje 500 metara pri brzinama iznad 100 km/h.

Vozilo opremljeno mjerilom brzine za praćenje ne smije tijekom mjerenja preteći nadzirano vozilo. Na kraju mjerenja udaljenost između vozila opremljenog mjerilom brzine za praćenje i nadziranog vozila mora biti jednaka ili veća udaljenosti na početku mjerenja.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime