Zaljubljeni u Hrvatskoj putem mobitela češće šalju poruke svojim izabranicima nego što razgovaraju, a u porukama ljubav najčešće izražavaju simbolom ’emojijem’ u obliku srca, pokazalo je istraživanje ureda kompanije Huawei za Hrvatsku i Sloveniju među više od 2500 ispitanika u pet hrvatskih gradova uoči ovogodišnjeg Dana zaljubljenih. U istraživanju pod nazivom “Koja vam je veza važnija: mobilna ili ljubavna?“ ispitanih 63,4% reklo je da u ljubavnim odnosima radije pišu poruke nego da mobitelom zagovaraju, dok ih je najviše ili 43,4% reklo da se nakon prvog upoznavanja najprije povezuje na društvenim mrežama, a tek potom razmjenjuju brojeve telefona, njih oko 37%.
Više od 57% ispitanih svoje partnere u imeniku na mobitelu većinom imaju memorirane njihovim imenom, te potom nadimkom, 36,7%, dok ih gotovo neznatan broj ili 2,6% memorira tuđim imenom, pri čemu je takvih nešto više u Rijeci i okolici, 4,3%. Trećina ispitanika priznala je da u njihovim mobitelima postoje sadržaji koje ne bi željeli da vide njihovi partneri, pri čemu je najveći postotak takvih ispitanika bio iz grada Zagreba i okolice, a od takvih ‘osjetljivih’ sadržaja najviše se radi o izvjesnim tekstualnim porukama, te tuđim fotografijama.
Aplikacije za upoznavanje koristi svaki deseti ispitanik ili njih 11,7%, a nešto više ispitanika ili 12% prijavilo je i slanje eksplicitnih sadržaja svojim partnerima. Od ostalih aktivnosti najčešće je flertanje putem mobitela, što čini 33,6% ispitanih, gdje opet prednjače oni iz Zagreba i okolice. S druge strane, svojim partnerima ispitanici najviše zamjeraju kada tipkaju na mobitel, što smeta njima 63,2%, a igranje igrica njima 32%. Najviše njih ili 41% prosječno mobitel koristi tri do pet sati dnevno, a zanimljivost je da od uobičajenih prostorija u kući, ispitanici ne ispuštaju mobitele ni dok su na WC-u, njih 54,6%, a u kupaonici gotovo njih 45%.
Bez mobitela nesigurno se osjeća 54,5% ispitanika, pa ih 67,2% uvijek nosi sa sobom, no ipak čak 77,5% njih je kazalo da bi radije nego s mobitelima izabralo druženje s prijateljima, seks na šest mjeseci njih 64,3%, a godišnji odmor 64,2%, što iz marketinga ureda Huaweija objašnjavaju znakom da “mobiteli ipak još nisu ovladali našim životima”. Više od 51% ispitanih je stoga reklo i da im mobiteli u vezama služe kako bi s partnerom ostali u kontaktu, a četvrtina njih smatra da to pridonosi i njihovoj bliskosti, dok gotovo svi ili 91% kaže da im to pomaže da ostanu u kontaktu s bližnjima.
Iz ureda Huaweija otkrivaju da je najviše ili 36% ispitanih bilo u dobi od 18 do 25 godina, te potom njih 30% u dobi od 26 do 35 godina, pri čemu je žena bilo više ili 65,6%. Anketu su provodili u pet gradova Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku i Varaždinu – objavila je HINA.