Gradonačelnik Grada Petrinje Darinko Dumbović podnio je Priopćenje za javnost u kojem stoji:
Contents
“Uvažavajući interes javnosti u nastavku iznosim bitne okolnosti i pojašnjenja oko projekta izgradnje i opremanja reciklažnog dvorišta Petrinja na k.č.br. 1107/44 k.o. Petrinja u ulici Milivoja Grgića:Odredbom članka 149. Odluke o donošenju II. izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Petrinje (“Službeni vjesnik”, broj 17/12), donesene 24. svibnja 2012. godine (stupila na snagu 07. lipnja 2012. godine), određena je lokacija reciklažnog dvorišta u Petrinji izrijekom na k.č.br. 1107/44.Odredbom članka 104. Odluke o donošenju I. izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana grada Petrinje (“Službeni vjesnik”, broj 17/12), donesene 29. svibnja 2012. godine (stupila na snagu 07. lipnja 2012. godine), izrijekom je navedena lokacija reciklažnog dvorišta u Petrinji na k.č.br. 1107/44.Navedene Odluke donijelo je Gradsko vijeće Grada Petrinje sa HDZ-om većinom na čelu!U postupku izrade prethodno spomenutih Odluka provedena je javna rasprava, javno izlaganje i javni uvid. Prostorni plan uređenja Grada Petrinje i Generalni urbanistički plan grada Petrinje i sve njihove izmjene i dopune javno su dostupni dokumenti te je i sada na kartografskom prikazu 3.B. objavljenom na mrežnim stranicama Grada Petrinje vidljiva i jasno označena lokacija reciklažnog dvorišta.Da bi se istaknula obavijest odnosno oznaka na ulazu u reciklažno dvorište potrebno je prije svega izgraditi reciklažno dvorište. Trenutna lokacija predstavlja gradilište koje sadrži posebne oznake sukladno propisima o gradnji tako da obveza Grada koja se ističe u priopćenju stanovnika naselja Kolonija u ovome trenutku ne postoji !U postupku izdavanja građevinske dozvole vlasnicima i nositeljima stvarnih prava na susjednim nekretninama je, sukladno članku 116. Zakona o gradnji („Narodne Novine“, broj 153/13), putem osobnih poziva omogućen uvid u spis. Pozivu se odazvalo dvoje susjeda. Po izdavanju građevinske dozvole izjavljena je jedna žalba koja je u postupku pred Ministarstvom graditeljstva i prostornoga uređenja kao drugostupanjskim tijelom odbijena čime je građevinska dozvola postala pravomoćna i stečeni su svi uvjeti za nastavak provedbe projekta izgradnje i opremanja reciklažnog dvorišta na predmetnoj lokaciji.Iz navedenoga slijedi da je Grad Petrinja u svemu poštivao propisane procedure (omogućeno je vlasnicima i nositeljima stvarnih prava na susjednim nekretninama sudjelovanje u postupku kroz davanje izjava i primjedbi, pravo na podnošenje žalbi drugostupanjskom tijelu te mogućnost pokretanja upravnog spora što nitko od navedenih subjekata nije iskoristio !).Iako to nije bila zakonom propisana obveza, tijelo zaduženo za izdavanje građevinske dozvole je pozvalo na uvid u spis vlasnike i nositelje stvarnih prava na susjednim nekretninama te im na taj način omogućilo status stranaka u postupku i osiguralo sva prava koja iz toga proizlaze.Navedena veličina od 1600 m2 – 2000 m2 je preporučena (dakle, ne obvezna!) veličina reciklažnog dvorišta od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i ona ovisi, prije svega, o potrebama jedinice lokalne samouprave te je rezultat stručnog projektantskog rješenja.Na Glavni projekt za građenje i opremanje reciklažnog dvorišta izdana je potvrda tijela nadležnog za upravljanje cestama, te je pristupna cesta javno dobro u općoj uporabi.Na glavni projekt za građenje i opremanje reciklažnog dvorišta izdana je potvrda Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Sisačko-moslavačke županije te reciklažno dvorište ni na koji način ne utječe na zeleni pojas.Također, na Glavni projekt za građenje i opremanje reciklažnog dvorišta izdane su i potvrde Nadležnog tijela Ministarstva unutarnjih poslova iz područja zaštite od požara te potvrda nadležnog tijela Ministarstva zdravlja iz područja sanitarno-tehničkih i uvjeta zaštite od buke.Dodajem da su reciklažna dvorišta posebnim propisom (Zakon o gradnji) definirana kao građevine od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku što, naravno, pretpostavlja i posebnu dužnost države i investitora da u tim procesima poštuju i propise o gospodarenju otpadom i zaštiti okoliša. Prethodno navedene činjenice ukazuju upravo na takav zaključak – da je u svemu postupano sukladno važećim propisima čemu je prethodila rasprava i prvotna odluka Gradskog vijeća Grada Petrinje u svibnju 2012. godine.Stoga smatram da bi, u prvom redu, interes svih političkih sudionika, a osobito trenutačne većine u Gradskom vijeću Grada Petrinje, trebao biti uspostavljanje kvalitetnog i učinkovitog sustava gospodarenja otpadom Grada Petrinje (što je i preuzeta obveza Republike Hrvatske kao članice Europske unije).Trebamo znati da nam važeći Zakon o održivom gospodarenju otpadom i podzakonski pripadajući akti nameću obvezu da stavimo u funkciju jedan ovakav objekt čija je temeljna svrha razvrstavanje i privremeni boravak otpada na toj lokaciji do njegova konačnog zbrinjavanja, naravno, uz poštivanje svih propisa o zaštiti zdravlja ljudi i okoliša. Uvjeravam vas da će se o tome posebno voditi računa!Ukoliko postoje drugačija razmišljanja i ideje, uvijek sam ih spreman saslušati pa i ovim putem apeliram na predstavničko tijelo Grada Petrinje koje je jedino ovlašteno izmijeniti svoje odluke iz 2012. godine, da nakon zajedničkog savjetovanja i razmjene mišljenja sa strukom predloži eventualne promjene i donese odluke u tom pravcu!Moja trajna usmjerenost za dobrobit Petrinje i svih njenih građana motivira me u svakodnevnom radu i to ostaje nepromijenjeno!Ovdje, baš kao i u pitanju izgradnje skladišta nuklearnog otpada u našoj blizini i zaštiti šuma od prekomjerne eksploatacije uz istovremenu brigu za poslovni razvoj i interese lokalnih poduzetnika, nema mjesta sitnim političkim utakmicama.Nadam se da su poteškoće na koje ukazuju građani iz Kolonije rezultat tek nesporazuma, a ne plod nevještog političkog plana.Građansku inicijativu koja mi se obratila prihvaćam kao legitimni instrument i početak iskrenog dijaloga, ne samo o ovoj već i svim drugim temama koje tište stanovnike našeg prigradskog naselja.”Stoji u Priopćenju za javnost gradonačelnika Grada Petrinje Darinka Dumbovića.
“Uvažavajući interes javnosti u nastavku iznosim bitne okolnosti i pojašnjenja oko projekta izgradnje i opremanja reciklažnog dvorišta Petrinja na k.č.br. 1107/44 k.o. Petrinja u ulici Milivoja Grgića:
Odredbom članka 149. Odluke o donošenju II. izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Petrinje (“Službeni vjesnik”, broj 17/12), donesene 24. svibnja 2012. godine (stupila na snagu 07. lipnja 2012. godine), određena je lokacija reciklažnog dvorišta u Petrinji izrijekom na k.č.br. 1107/44.
Odredbom članka 104. Odluke o donošenju I. izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana grada Petrinje (“Službeni vjesnik”, broj 17/12), donesene 29. svibnja 2012. godine (stupila na snagu 07. lipnja 2012. godine), izrijekom je navedena lokacija reciklažnog dvorišta u Petrinji na k.č.br. 1107/44.
Navedene Odluke donijelo je Gradsko vijeće Grada Petrinje sa HDZ-om većinom na čelu!
U postupku izrade prethodno spomenutih Odluka provedena je javna rasprava, javno izlaganje i javni uvid. Prostorni plan uređenja Grada Petrinje i Generalni urbanistički plan grada Petrinje i sve njihove izmjene i dopune javno su dostupni dokumenti te je i sada na kartografskom prikazu 3.B. objavljenom na mrežnim stranicama Grada Petrinje vidljiva i jasno označena lokacija reciklažnog dvorišta.
Da bi se istaknula obavijest odnosno oznaka na ulazu u reciklažno dvorište potrebno je prije svega izgraditi reciklažno dvorište. Trenutna lokacija predstavlja gradilište koje sadrži posebne oznake sukladno propisima o gradnji tako da obveza Grada koja se ističe u priopćenju stanovnika naselja Kolonija u ovome trenutku ne postoji !
U postupku izdavanja građevinske dozvole vlasnicima i nositeljima stvarnih prava na susjednim nekretninama je, sukladno članku 116. Zakona o gradnji („Narodne Novine“, broj 153/13), putem osobnih poziva omogućen uvid u spis. Pozivu se odazvalo dvoje susjeda. Po izdavanju građevinske dozvole izjavljena je jedna žalba koja je u postupku pred Ministarstvom graditeljstva i prostornoga uređenja kao drugostupanjskim tijelom odbijena čime je građevinska dozvola postala pravomoćna i stečeni su svi uvjeti za nastavak provedbe projekta izgradnje i opremanja reciklažnog dvorišta na predmetnoj lokaciji.
Iz navedenoga slijedi da je Grad Petrinja u svemu poštivao propisane procedure (omogućeno je vlasnicima i nositeljima stvarnih prava na susjednim nekretninama sudjelovanje u postupku kroz davanje izjava i primjedbi, pravo na podnošenje žalbi drugostupanjskom tijelu te mogućnost pokretanja upravnog spora što nitko od navedenih subjekata nije iskoristio !).
Iako to nije bila zakonom propisana obveza, tijelo zaduženo za izdavanje građevinske dozvole je pozvalo na uvid u spis vlasnike i nositelje stvarnih prava na susjednim nekretninama te im na taj način omogućilo status stranaka u postupku i osiguralo sva prava koja iz toga proizlaze.
Navedena veličina od 1600 m2 – 2000 m2 je preporučena (dakle, ne obvezna!) veličina reciklažnog dvorišta od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i ona ovisi, prije svega, o potrebama jedinice lokalne samouprave te je rezultat stručnog projektantskog rješenja.
Na Glavni projekt za građenje i opremanje reciklažnog dvorišta izdana je potvrda tijela nadležnog za upravljanje cestama, te je pristupna cesta javno dobro u općoj uporabi.
Na glavni projekt za građenje i opremanje reciklažnog dvorišta izdana je potvrda Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Sisačko-moslavačke županije te reciklažno dvorište ni na koji način ne utječe na zeleni pojas.
Također, na Glavni projekt za građenje i opremanje reciklažnog dvorišta izdane su i potvrde Nadležnog tijela Ministarstva unutarnjih poslova iz područja zaštite od požara te potvrda nadležnog tijela Ministarstva zdravlja iz područja sanitarno-tehničkih i uvjeta zaštite od buke.
Dodajem da su reciklažna dvorišta posebnim propisom (Zakon o gradnji) definirana kao građevine od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku što, naravno, pretpostavlja i posebnu dužnost države i investitora da u tim procesima poštuju i propise o gospodarenju otpadom i zaštiti okoliša. Prethodno navedene činjenice ukazuju upravo na takav zaključak – da je u svemu postupano sukladno važećim propisima čemu je prethodila rasprava i prvotna odluka Gradskog vijeća Grada Petrinje u svibnju 2012. godine.
Stoga smatram da bi, u prvom redu, interes svih političkih sudionika, a osobito trenutačne većine u Gradskom vijeću Grada Petrinje, trebao biti uspostavljanje kvalitetnog i učinkovitog sustava gospodarenja otpadom Grada Petrinje (što je i preuzeta obveza Republike Hrvatske kao članice Europske unije).
Trebamo znati da nam važeći Zakon o održivom gospodarenju otpadom i podzakonski pripadajući akti nameću obvezu da stavimo u funkciju jedan ovakav objekt čija je temeljna svrha razvrstavanje i privremeni boravak otpada na toj lokaciji do njegova konačnog zbrinjavanja, naravno, uz poštivanje svih propisa o zaštiti zdravlja ljudi i okoliša. Uvjeravam vas da će se o tome posebno voditi računa!
Ukoliko postoje drugačija razmišljanja i ideje, uvijek sam ih spreman saslušati pa i ovim putem apeliram na predstavničko tijelo Grada Petrinje koje je jedino ovlašteno izmijeniti svoje odluke iz 2012. godine, da nakon zajedničkog savjetovanja i razmjene mišljenja sa strukom predloži eventualne promjene i donese odluke u tom pravcu!
Moja trajna usmjerenost za dobrobit Petrinje i svih njenih građana motivira me u svakodnevnom radu i to ostaje nepromijenjeno!
Ovdje, baš kao i u pitanju izgradnje skladišta nuklearnog otpada u našoj blizini i zaštiti šuma od prekomjerne eksploatacije uz istovremenu brigu za poslovni razvoj i interese lokalnih poduzetnika, nema mjesta sitnim političkim utakmicama.
Nadam se da su poteškoće na koje ukazuju građani iz Kolonije rezultat tek nesporazuma, a ne plod nevještog političkog plana.
Građansku inicijativu koja mi se obratila prihvaćam kao legitimni instrument i početak iskrenog dijaloga, ne samo o ovoj već i svim drugim temama koje tište stanovnike našeg prigradskog naselja.”