Ljetni dani su već daleko za nama, a dobrano smo zakoračili u jesenski dio godine gdje su suhe i tople dane zamijenili oblačno i kišovito vrijeme. S prelaska iz ljetnih uvjeta vožnje i suhih kolnika dolazimo u situaciju gdje stanje na kolniku i vremenski uvjeti iziskuju dodatan oprez u prometu, te drugačiji način vožnje.
Vlažna jesen donosi nam vrlo česte kiše i to u obilnijim količinama tako da se voda dugo zadržava na asfaltu. Puno rupa, neravnina, ulegnuća i krivih nagiba zadržavaju oborinske vode na kolniku. Jesensko vrijeme dodatno smanjuje vidljivost, a u kombinaciji s kišom i vodom na asfaltu predstavlja povećanu opasnost od prometne nezgode.
To od vozača zahtijeva puno veći angažman, veću koncentraciju i bolju reakciju. I naravno ispravan automobil, prije svega upravljački sustav, kočnice, gume i ventilaciju koja će pravilnim radom na vrijeme odmagliti stakla i osigurati što bolju vidljivost vozaču.
Međutim, jesen donosi još jednu skrivenu opasnost na koju vozači često zaboravljaju i na nju ne računaju. A to je lišće koje otpada s listopadnih stabala i to u velikim količinama tako da komunalci često ne mogu na vrijeme ukloniti te nakupine u kojima se krije opasnost.
Lišće pada i u pravilu se kako vozila prolaze prometnicom skupljaju uz sam rub. Već i nakupina suhog lišća može biti opasna kao poledica ili led, a opasnost je to veća što se suho lišće nakuplja uz rub ceste i ako ga je dosta, vozač kod kočenja može imati problema.
Naime, može doći do proklizavanja kotača, nešto slično onome što se događa na ledu. Premda je sve manji broj automobila, koji nemaju ABS i Traction control, odnosno ESP (elektronski sustav stabilnosti) vlasnici takvih automobila moraju pripaziti, jer postoji velika vjerojatnost da će doći do zanošenja vozila i na suhoj cesti.
Međutim, situaciju dodatno komplicira kiša. Naime, nakon kiše mokro lišće može biti doslovno razasuto i zalijepljeno za podlogu po čitavom kolniku kojim se kreću vozila. Tada dolazi do uvjeta identičnih zaleđenom kolniku, pa imamo poledicu bez leda ili vožnju koja sliči onoj po utabanom, neočišćenom i zaleđenom snijegu.
U tom slučaju treba voziti vrlo oprezno, kao i u najtežim zimskim uvjetima. Posebna opasnost je prolazak kroz zavoj pokriven mokrim lišćem, koji se u lošim vremenskim uvjetima teško vidi. U slučaju prolaska zavoja prevelikom brzinom može doći do proklizavanja i vrlo vjerojatnog izlijetanja.
Uz puno sreće sve će završiti samo na materijalnoj šteti, bez ozljeda vozača i suputnika. Stoga treba voziti pažljivije i smanjiti brzinu jer se i uz sporiju vožnju dolazi na vrijeme na odredište.