Kišovita jesen i mokro lišće na cesti opasno je kao i pravi led

200

Ljetni dani su već daleko za nama, a dobrano smo zakoračili u jesenski dio godine gdje su suhe i tople dane zamijenili oblačno i kišovito vrijeme. S prelaska iz ljetnih uvjeta vožnje i suhih kolnika dolazimo u situaciju gdje stanje na kolniku i vremenski uvjeti iziskuju dodatan oprez u prometu, te drugačiji način vožnje.

Vlažna jesen donosi nam vrlo česte kiše i to u obilnijim količinama tako da se voda dugo zadržava na asfaltu. Puno rupa, neravnina, ulegnuća i krivih nagiba zadržavaju oborinske vode na kolniku. Jesensko vrijeme dodatno smanjuje vidljivost, a u kombinaciji s kišom i vodom na asfaltu predstavlja povećanu opasnost od prometne nezgode.

To od vozača zahtijeva puno veći angažman, veću koncentraciju i bolju reakciju. I naravno ispravan automobil, prije svega upravljački sustav, kočnice, gume i ventilaciju koja će pravilnim radom na vrijeme odmagliti stakla i osigurati što bolju vidljivost vozaču.

VEZANE VIJESTI
Bez vozačke i pod utjecajem alkohola kažnjen sa 35.000 kuna

Međutim, jesen donosi još jednu skrivenu opasnost na koju vozači često zaboravljaju i na nju ne računaju. A to je lišće koje otpada s listopadnih stabala i to u velikim količinama tako da komunalci često ne mogu na vrijeme ukloniti te nakupine u kojima se krije opasnost.

Lišće pada i u pravilu se kako vozila prolaze prometnicom skupljaju uz sam rub. Već i nakupina suhog lišća može biti opasna kao poledica ili led, a opasnost je to veća što se suho lišće nakuplja uz rub ceste i ako ga je dosta, vozač kod kočenja može imati problema.

VEZANE VIJESTI
Sanirana cesta Umetići-Gornji Bjelovac-Donji Bjelovac

Naime, može doći do proklizavanja kotača, nešto slično onome što se događa na ledu. Premda je sve manji broj automobila, koji nemaju ABS i Traction control, odnosno ESP (elektronski sustav stabilnosti) vlasnici takvih automobila moraju pripaziti, jer postoji velika vjerojatnost da će doći do zanošenja vozila i na suhoj cesti.

Međutim, situaciju dodatno komplicira kiša. Naime, nakon kiše mokro lišće može biti doslovno razasuto i zalijepljeno za podlogu po čitavom kolniku kojim se kreću vozila. Tada dolazi do uvjeta identičnih zaleđenom kolniku, pa imamo poledicu bez leda ili vožnju koja sliči onoj po utabanom, neočišćenom i zaleđenom snijegu.

VEZANE VIJESTI
Nastavlja se asfaltiranje petrinjskih ulica

U tom slučaju treba voziti vrlo oprezno, kao i u najtežim zimskim uvjetima. Posebna opasnost je prolazak kroz zavoj pokriven mokrim lišćem, koji se u lošim vremenskim uvjetima teško vidi. U slučaju prolaska zavoja prevelikom brzinom može doći do proklizavanja i vrlo vjerojatnog izlijetanja.

Uz puno sreće sve će završiti samo na materijalnoj šteti, bez ozljeda vozača i suputnika. Stoga treba voziti pažljivije i smanjiti brzinu jer se i uz sporiju vožnju dolazi na vrijeme na odredište.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here