Nisu sve pretile osobe lošeg zdravlja

55
Američki znanstvenici su vrbovali 20 pretilih osoba da nekoliko mjeseci jedu više nego obično i otkrili da je četvrtina njih i dalje bila dobrog zdravlja usprkos povećanju tjelesne težine.Studiju objavljenu u Journal of Clinical Investigation od 2. siječnja izradili su znanstvenici s medicinskog fakulteta u St. Louisu, u Missouriju.

Ispitanici su pristali uzimati 1000 kalorija više na dan, i to hraneći se u restoranima brze prehrane kako bi povećali težinu za 6 posto.

“Nije bilo lako. Koliko god je teško izgubiti kile, isto tako ih je teško dobiti”, rekla je Elisa Fabbrini, profesorica medicine i voditeljica istraživanja.

Osobe koje nisu patile od tegoba kao što su otpornost na inzulin, povećanje kolesterola i krvnog tlaka i masna jetra, što se inače povezuju s pretilošću, nisu imale te komplikacije ni kada su se udebljale sedam kilograma, navodi se u studiji.

Rezultati studije potvrđuju ono što su znanstvenici već primijetili u prosječnoj populaciji: oko 25 posto pretilih nije osjećalo smetnje koje bi mogle biti uzrokom srčanog zastoja, moždanog udara ili dijabetesa.

Voliš kuhati?

No zdravstveno stanje ljudi koji su i prije nego su se udebljali imali problema s metabolizmom, pogoršalo se nakon ovog kalorijskog režima.

“Druga razlika se tiče genetske funkcije masnog tkiva”, ističu autori studije koja pokazuje da pretile osobe s normalnim metabolizmom imaju više gena koji reguliraju njihove masnoće.

“Aktivnost tih gena se pojačava čak i kad se osobe s normalnim metabolizom udebljaju. To se ne događa kod osoba s anormalnim metabolizmom”, ističe se u studiji.

No potrebna su dodatna istraživanja kako bi se utvrdilo zašto su neke pretile osobe sklonije pojavi komplikacija.

“Je li to genetika, poseban način prehrane, tjelesna aktivnost, psihičko zdravlje ili mikrobi?”, zapitao se Samuel Klein, direktor Instituta za ljudsku prehranu na washingtonskom sveučilištu.

(Hina)
Foto: cudaprirode.com
Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here