Radman tuži nakladnika ‘Bujice’ i traži 90.000 kuna zbog povrede časti i ugleda

349

Bivši glavni ravnatelj HRT-a Goran Radman tužbom je zatražio 90 tisuća kuna od tvrtke OAR, nakladnika Osječke televizije koja prikazuje emisiju ‘Bujica’ Velimira Bujanca, zbog “niza neprovjerenih i neistinitih informacija i uvredljivih objeda” kojima su mu, tvrdi Radman, povrijeđeni dostojanstvo, čast i ugled.

U Radmanovoj tužbi zbog koje je ročište pred osječkim Općinskim sudom zakazano za idući tjedan, navodi se da Bujanec kao urednik i voditelj ‘Bujiica’ emitiranih prošle godine “potpuno neprofesionalno i suprotno pravilima novinarske struke nije obavijestio tužitelja o temama o kojima će se raspravljati”, niti je od Radmana zatražio ikakvo očitovanje za provjeru točnosti informacija iznesenih tijekom emisije.

Tvrdi i da se takvo postupanje protivi temeljnim načelima novinarstva te da je “neupitno zlonamjerno, potpuno neosnovano i krajnje uvredljivo” iznesen niz neistina i uvreda među kojima je i tvrdnja da se Radman “kao miljenik bivšeg predsjednika Ive Josipovića i premijera Zorana Milanovića po prvi puta našao u ozbiljnom problemu sa zakonom” te da mu “ne prijeti gubitak samo radnog mjesta, nego i zatvorska kazna u trajanju od jedne do deset godina zatvora”.

VEZANE VIJESTI
Dvojac uzgajao indijsku konoplju u obiteljskoj kući

U tužbi se, između ostaloga, navode i tvrdnje iznesene u Bujici da je Radman utjecao na program HRT-a tako da je susret predsjednice Kolinde Grabar Kitarović bio sramotno marginaliziran dok se s druge strane “plaća skupi satelit za prilog o Emilu Tedeschiju, prijatelju i financijeru Zorana Milanovića”.

Osim toga, Radman u tužbi navodi tvrdnje iznesene u Bujici da postoji “Radmanova Huda Jama” te da je na HRT-u davao seksizmom motivirane otkaze Silviji Žužul, Hloverki Novak Srzić, Nadi Prkačin i Karolini Vidović Krišto kao i da te neistinite i podrugljive tvrdnje omalovažavaju i teško ocrnjuju Radmana te “sugeriraju da je bio pijun političara, koji nije bio sposoban biti glavni ravnatelj HRT-a, ali i da je kriminalac, sadist, masovni likvidator te seksist”.

Osim tih tvrdnji novinara i voditelja Bujice, u Radmanovoj tužbi stoji i da su gosti te emisije, među kojima i bivši član nadzornog odbora HRT-a Dražen Rajković, iznijeli niz uvredljivih i neistinitih tvrdnji da je u poslovanju HRT-a prouzročio štetu koja se mjeri u desecima milijuna kuna i, između ostaloga, da je “postavio kumove i prijatelje za glavne urednike na HRT-u”, da nije htio dati podatke o plaćama, da je prevario Nadzorni odbor HRT-a te da nije htio promijeniti ugovor HRT-a sa ZAMP-om jer ga je “Josipović osmislio i doveo”.

VEZANE VIJESTI
Prasci na sudu

U odgovoru na tužbu, nakladnik Bujice prvenstveno ističe da je Radman javna osoba, odnosno da je bio javni dužnosnik zbog čega je bio i ostat će predmet kritičkog preispitivanja javnosti za ispravnost i urednost obavljanja njegove službe. Ističe se i da nakladnik ne odgovara za štetu ako je objavljena informacijama utemeljena na točnim činjenicama, odnosno na činjenicama za koje je autor imao osnovani razlog posumnjati da su točne i da je poduzeo sve mjere za provjeru njihove točnosti.

Navodi se i da su se tvrdnje u spornoj emisiji Bujice temeljile na već objavljenim informacijama u novinama i na portalima.

“Sve informacije objavljene u emisiji već ranije su učinjene poznate široj javnosti te, s druge strane, nikada nisu bile demantirane od strane tužitelja. Iz toga proizlazi da je tužitelju šteta nastala već prvotnom objavom takvih informacija u drugim medijima”, ističe se u odgovoru na tužbu. Postavljaju pitanje i je li Radman, ukoliko ustraje na tvrdnji da informacije u Bujici nisu bile točne, i protiv drugih nakladnika podnio zahtjeve za objavu ispravka i tužbe radi naknade štete.

VEZANE VIJESTI
ZAGREB Zasadila mini cvjetnjak, netko ga prijavio pa iz Komunalca traže da se očituje zbog neovlaštene sadnje

Navode da je Bujanec “poduzeo sve mjere za provjeru točnosti objavljenih informacija koje je imao na raspolaganju” te da su sve informacije “prenesene u dobroj vjeri, bez ikakve namjere nanošenja štete ugledu u časti tužitelja već isključivo u cilju informiranja javnosti”.

Što se tiče informacija o navodno spornom poslovanju koje je protiv Radmana iznio bivši član Nadzornog odbora HRT-a Dražen Rajković, navodi se kako je riječ o autoriziranom intervjuu za koji je odgovornost nakladnika isključena te da će Rajković kao svjedok detaljno obrazložiti svaku od svojih izjava.

Izvor: Hina

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here