Tri razloga zbog kojih ne mršavite.

Proveli ste neko vrijeme strogo se pridržavajući kalorijskog unosa i redovito ste vježbali ali niste postigli željene rezultate? Vaš prijatelj je smršavio puno više radeći isto što i vi. To nije fer. Ili smršavili ste ali ne na onim dijelovima tijela s kojih je trebalo skinuti masne naslage. A onda čujete da netko može jesti bilo što bez ograničenja a da se istovremeno ne deblja dok se vama čini da, samo gledajući takve ljude, dobivate na težini.
Što se u stvari događa i da li postoji nešto što možete učiniti da biste postigli bolje rezultate u mršavljenju?

Ponekad postoji neki jednostavan razlog zašto jedna osoba brže mršavi od druge. Na primjer, muškarci imaju tenedenciju da brže mršave nego žene uglavnom zbog toga što muškarci prirodno imaju veću mišićnu masu (zahvaljujući višoj razini testosterona) što utječe da imaju brži metabolizam. Muškarac i žena imaju tendenciju da masne naslage talože na različitim mjestima – muškarci u predjelu trbuha što je lakše skinuti, a žene na kukovima i butinama što je obično teže skinuti.

Osobe koje imaju veliki višak kilograma mogu u početku dijetnog programa brže mršaviti. Razlog je to što ste teži više kalorija sagorijevate u bilo kojoj aktivnosti. Ako ste teški 80 kg i ako vam je potrebno 3.500 kalorija dnevno da održite tu težinu, smanjenje od 1.000 kalorija dnevno će vam omogućiti da smršavite jedan kilogram tjedno. Ali ako imate 80 kg i potrebno vam je 1.800 kalorija dnevno da održite postojeću težinu, i ako pokušate smanjiti kalorijski unos na 800 kalorija dnevno, vaše tijelo neće imati dovoljno kalorija i metabolizam će se drastično smanjiti, što će mršavljenje učiniti težim i sporijim. Zato osoba koja treba skinuti manje kilograma treba imati i manju kalorijsku razliku, što će utjecati na to da sporije mršavi.

VEZANE VIJESTI
Prekriveno tijelo na cesti kod Velikog Polja

Također, dob i tjelesna građa će utjecati na to koliko brzo ćete mršaviti. Stariji ljudi mršave sporije, možda zbog hormonalnih promjena i zato što imaju manju mišićnu masu ili zato što su nedovoljno fizički aktivni.
Zato ako uspoređujete vlastito mršavljenje s nekim drugim, budite sigurni da ne uspoređujete jabuke i kruške. Te usporedbe će vas samo frustrirati i neće vam ništa korisno učiniti u vašem nastojanju da smršavite.

Ponekad i ljudi koji imaju dosta sličnih faktora, sličnu tjelesnu građu i težinu, dob i istu razinu aktivnosti, ne dobivaju iste rezultate čak i kada rade potpuno iste stvari. Ima puno individualnih i medicinskih čimbenika (hiptireoidizam, nesanica, depresija) i uzimanje određenih lijekova, koji mogu usporiti i otežati mršavljenje. U tom slučaju potražite stručnu pomoć kako biste postigli što bolje rezultate.

Ali, najčešći uzrok za sporo mršavljenje je obično uzrokovan problemima koji se mogu prevladati pravilnim promjenama u načinu prehrane, vježbanja i dnevnih aktivnosti i to je ono što ćemo ovdje opisati.
Prvi problem: Vaši brojevi su pogrešni

Osoba koja je zdrava i koja normalno funkcionira počinje mršaviti kada potroši više energije (kalorija) nego što ih unese u obliku hrane. Kalorijski deficit će potaknuti tijelo da koristi naslage masnoće i pretvara ih u energiju koje cijeli organizam koristi za normalno funkcioniranje. Razlog zbog kojeg se mršavljenje čini sporijim nego što ljudi očekuju nije tako ogroman i nesavladiv kao što se ljudima čini. Ili ne troše onoliko kalorija koliko misle da sagorijevaju ili jedu više nego što misle da jedu, ili je uzrok kombinacija ova dva faktora.

VEZANE VIJESTI
Prekriveno tijelo na cesti kod Velikog Polja

Možete imati isti problem na drugoj strani jednadžbe: kalorijski unos. Vrlo je uobičajeno da ljudi podcjenjuju količinu hrane koju pojedu čak i kada vode evidenciju o tome. Ppotrudite se i provjerite da li vodite točnu evidenciju o kalorijskom unosu. Pratite svoj kalorijski unost pažljivo i marljivo dok ne budete u stanju da od oka znate kolika je vaša porcija bez mjerenja. I nemojte brojati već navedene dnevne aktivnosti kao dio fitness programa koji treba učiniti.

Drugi najčešći problem: pretjerano gubljenje mišićne mase

Mi bismo željeli da mislimo da je svaki kilogram izgubljene težine gubitak masnih naslaga, ali u stvarnosti, svako mršavljenje je kombinacija gubljenja masnih naslaga i mišićne mase. Da biste dobili maksimalan učinak u mršavljenju, treba imati maksimalno gubljenje masnih naslaga i minimalno smanjenje mišićne mase. Najbolji način da to postignete je da u vaš vježbanje uključiti odgovarajući trening. Bez vježbi u treningu, može se dogoditi da znatan dio izgubljene težine predstavlja gubitak mišića, što može smanjiti potencijal vašeg tijela da sagorijeva što više kalorija. Da biste izbjegli ovaj problem i ujedno mršavjeli na zadovoljavajući način, budite sigurni da ste u svoj fitness trening uključili i vježbe.
Treći problem: ONO ŠTO jedete jednako se računa kao i to KOLIKO jedete

VEZANE VIJESTI
Prekriveno tijelo na cesti kod Velikog Polja

Način na koji vaše tijelo reagira na hranu koju jedete je vođen složenim biokemijskim reakcijama koje određuju gdje i kada će se neki kalorijski višak uskladištiti i koliko lako će se ta energija kasnije preuzeti za korištenje. Za neke ljude sa određenim genetskim predispozicijama, dijeta bogata prostim ugljikohidratima kao što su bijeli šećer i rafinirane žitarice, će učiniti da lakše kalorijski višak pretvore u masnoću i da se kasnije teže pretvore u energiju koja je potrebna stanicama. To također može dovesti do povećanog apetita i veće žudnje za slatkišima. Još uvijek ne postoji pouzdan test kojim bi bilo moguće identificirati ljude koji imaju ovaj problem. Ali ako ste dugo pretili i imate problem sa povećanim apetitom, žudnjom za slatkišima i sporo gubite težinu, možda bi bilo dobro da probate sa dijetom koja sadrži više proteina i zdravih masti a manje prostih ugljikohidrata i šećera. Razmotrite ovu ideju sa stručnim licem naročito ako koristite bilo koju vrstu lijekova.
Na prvi pogled, mršavljenje se čini vrlo jednostavnim: jesti manje i vaše tijelo će sagorijevanjem kalorija izgubiti na težini. Ali, za mnoge ljude taj proces je mnogo složeniji i kompliciraniji od ove jednostavne računice. Zato nemojte uspoređivati ​​vlastite rezultate s nekim drugim, jer ne možete očekivati ​​isti rezultat bez obzira na to koliko ste slični. Prihvatite mršavljenje kao proces i osobni eksperiment. Bit će uspona i padova ali jedino sto je važno je da se držite svog puta i poduzetih koraka.
Sljedeći ova upute mršavljenje će biti lakše i jednostavnije.

Loading...

OSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here