U prostoru izmještene Gradske uprave Grada Petrinje predstavljen je projekt Pametni gradovi. Vrijednost predstavljenog projekta iznosi 367 tisuća kuna. Do sada su uspješno ugovorene četiri aplikacije, a u planu je ugovoriti i realizirati još tri aplikacije.
Željka Tonković, zamjenica ravnateljice razvojne agencije PETRA navela je kako je projekt pod grada Petrinje pod nazivom E Petrinja prijavljen na javni poziv za sufinanciranje projekata primjene koncepta Pametnih gradova koji je raspisao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Dodala je i kako je sam javni poziv bio raspisan krajem 2020. godine putem kojeg su sve prijave išle online te je bilo bitno da se projekt čim prije prijavi, a istaknula je kako je ovaj projekt bio prijavljen unutar prve sekunde što je rezultiralo većom prolaznošću projekta jer sam kriterij odabira projekta nije bio na temelju kvalitativnih elemenata projekta već putem takozvanog najbržeg prsta.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sufinancira projekt u iznosu od 80 posto, a projekt je odobren u cijelosti, a ugovor o sufinanciranju potpisan je 12. siječnja 2020. godine, a nakon potpisivanja ugovor krenula je provedba u kontekstu nabave.
Ivana Kordić, pročelnica UO za financije, proračun i naplatu objasnila je kako je trenutno od ukupno sedam aplikacija ugovoreno četiri aplikacije za koje je proveden postupak nabave, dok je za preostale tri postupak još uvijek u tijeku.
Od ukupno četiri aplikacije koje su ugovorene, prve dvije aplikacije omogućit će na jednom mjestu pristup i uvid u potrebne podatke čime je, dakle, u prvoj aplikaciji stavljen naglasak na dostupnost podataka. Druge dvije aplikacije nude stavke, registar nekretnina, narudžbenice ugovora. Putem ostalih aplikacija građani će imati uvid u dostupne informacije o proračunu Grada Petrinje.
Pročelnica za financije tim povodom je istaknula kako je ovo velik napredak za sam Grad Petrinju s obzirom na to da se ovakvim inovacijama u grad uvodi visoka razina digitalizacije te bolje i jednostavnije učinkovitosti.
Grad Petrinja više neće ručno ispisivati narudžbenice nego će sve ići digitalnim putem, što znači da će sve biti u aplikaciji. Ono što je iznimno zanimljivo za građane jest da će u aplikaciji biti i digitalna pisarnica koja će građanima omogućiti da sve svoje zahtjeve te eventualno određene dokumente koje će trebati od Grada mogu zatražiti digitalnim putem, odnosno mogu poslati mail na pisarnicu što će značiti zaprimanje samog predmeta kod nas u pisarnici. Svaki građanin moći će dobiti svoje korisničko ime i lozinku, a time onda pratiti kompletan proces gdje mu se predmet nalazi, u kojem je upravnom odjelu, koji službenik rješavanja njegov predmet i u kojoj je fazi njegov predmet, kazala je i podrobno objasnila Ivana Kordić.
No, objasnila je i kako digitalna pisarnica neće u potpunosti zamijeniti postojanje urudžbenog ureda te da građani koji se ne snalazi u digitalizaciji mogu, kao i do sada, sve obavljati i osobno.